WYDARZENIA: PROJEKT „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” w oczach uczniów Technikum z Karpacza

W dniach 28.11.2011 – 18.12.2011 r. w Wyższej Szkole Teologiczno-Humanistycznej p. k. Nysa realizowany był projekt pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II”. Projekt był realizowany we współpracy z Biurem Turystyki Rodzinnej Gold Tour z Prudnika.

 

W ramach projektu uczniowie z województwa dolnośląskiego przebywali w Nysie trzy dni w trakcie których brali udział w zajęciach organizowanych na Uczelni oraz w hotelu Redos i hotelu Europejskim.

 

Młodzież miała okazję zgłębić tajniki wiedzy hotelarskiej w zakresie:

Obsługa gościa w recepcji hotelowej:
•    zasady komunikowania się z gośćmi hotelu,
•    przygotowanie oferty usług hotelarskich,
•    udzielanie informacji gościom obiektu hotelarskiego,
•    przyjęcie oraz anulowanie rezerwacji noclegów,
•    przygotowanie dokumentacji związanej z obsługą gości,
•    procedura meldowania gości,
•    przyjęcie i połączenie rozmowy telefonicznej z gośćmi obiektu hotelarskiego,
•    przyjęcie i wydanie z depozytu przedmiotów wartościowych powierzonych przez gości,
•    organizacja usługi dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem gości,
•    reklamacje i skargi gości dotyczące pobytu w hotelu,
•    procedury rozliczania kosztów pobytu i wymeldowania gości z obiektu hotelarskiego,
•    urządzenia techniczne znajdujące się w recepcji,
•    specjalistyczny program komputerowy w kompleksowej obsłudze gościa obiektu hotelarskiego.

 

Obsługa konsumenta w restauracji:
•    kompleksowa obsługa klienta indywidualnego (przygotowanie sali, przygotowanie naczyń i sztućców, planowanie odpowiedniej ilości bielizny stołowej),
•    przygotowanie i obsługa imprez okolicznościowych dla różnych firm i instytucji np.: wesela, bankiety w stylu angielskim, przyjęcia zasiadane,
•    żywienie całodobowe grup zorganizowanych.

 

Pracownia technologii gastronomicznej:

Pracownia obróbki wstępnej Zasady prawidłowej obróbki wstępnej wszystkich surowców wykorzystywanych w produkcji gastronomicznej zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP).

 

Pracownia obróbki termicznej, sporządzanie:
•    potraw gorących z mięsa, drobiu, ryb,  
•    potraw półmięsnych,  
•    potraw jarskich,  
•    potraw mącznych,
•    zup,
•    deserów,
•    dań wykwintnych na przyjęcia okolicznościowe.

 

Pracownia ekspedycji:
•    organizacja pracy podczas ekspedycji potraw z zachowaniem zasad GMP i GHP,
•    poznanie zasady i różne sposoby wydawania surówek, zup, potraw mącznych i jarskich, deserów i dań garmażeryjnych z zachowaniem odpowiedniej temperatury
•    poznanie zasady zabezpieczania potraw przed szkodliwym działaniem różnych czynników.

Utrzymanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych:
•    zasady utrzymania porządku i czystości w jednostkach mieszkalnych oraz innych pomieszczeniach ogólnie dostępnych,
•    wyposażenie wózków obsługowych w potrzebny sprzęt i środki czystości, urządzenia i sprzęt do utrzymania czystości,
•    zasady racjonalnej gospodarki środkami czystości i środkami dezynfekcyjnymi,
•    przygotowanie jednostki mieszkalnej dla gości typu VIP,
•    zlecenia gości dotyczące obsługi w części mieszkalnej,
•    mienie i bezpieczeństwo gości,
•    procedury postępowania z rzeczami znalezionymi oraz pozostawionymi przez gości.


A oto opinie niektórych uczestników:

„zajęcia były ciekawe i z pewnością przydatne w przyszłości”,

„zostały podane przydatne informacje, które w przyszłości moga pomóc nam w wybranym zawodzie”,

„zajęcia prowadzone były w bardzo ciekawy i przystępny sposób na wysokim poziomie”,

„zajęcia bardzo wartościowe pod względem merytorycznym, miła obsługa, profesjonalni wykładowcy”, „ciekawie prowadzone zajęcia, interesujący wykładowcy”.

Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz serwis internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności.