W dniach 28.11.2011 – 18.12.2011 r. w Wyższej Szkole Teologiczno-Humanistycznej p. k. Nysa realizowany był projekt pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II”. Projekt był realizowany we współpracy z Biurem Turystyki Rodzinnej Gold Tour z Prudnika.
W ramach projektu uczniowie z województwa dolnośląskiego przebywali w Nysie trzy dni w trakcie których brali udział w zajęciach organizowanych na Uczelni oraz w hotelu Redos i hotelu Europejskim.
Młodzież miała okazję zgłębić tajniki wiedzy hotelarskiej w zakresie:
Obsługa gościa w recepcji hotelowej:
• zasady komunikowania się z gośćmi hotelu,
• przygotowanie oferty usług hotelarskich,
• udzielanie informacji gościom obiektu hotelarskiego,
• przyjęcie oraz anulowanie rezerwacji noclegów,
• przygotowanie dokumentacji związanej z obsługą gości,
• procedura meldowania gości,
• przyjęcie i połączenie rozmowy telefonicznej z gośćmi obiektu hotelarskiego,
• przyjęcie i wydanie z depozytu przedmiotów wartościowych powierzonych przez gości,
• organizacja usługi dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem gości,
• reklamacje i skargi gości dotyczące pobytu w hotelu,
• procedury rozliczania kosztów pobytu i wymeldowania gości z obiektu hotelarskiego,
• urządzenia techniczne znajdujące się w recepcji,
• specjalistyczny program komputerowy w kompleksowej obsłudze gościa obiektu hotelarskiego.
Obsługa konsumenta w restauracji:
• kompleksowa obsługa klienta indywidualnego (przygotowanie sali, przygotowanie naczyń i sztućców, planowanie odpowiedniej ilości bielizny stołowej),
• przygotowanie i obsługa imprez okolicznościowych dla różnych firm i instytucji np.: wesela, bankiety w stylu angielskim, przyjęcia zasiadane,
• żywienie całodobowe grup zorganizowanych.
Pracownia technologii gastronomicznej:
Pracownia obróbki wstępnej Zasady prawidłowej obróbki wstępnej wszystkich surowców wykorzystywanych w produkcji gastronomicznej zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP) i Dobrej Praktyki Higienicznej (GHP).
Pracownia obróbki termicznej, sporządzanie:
• potraw gorących z mięsa, drobiu, ryb,
• potraw półmięsnych,
• potraw jarskich,
• potraw mącznych,
• zup,
• deserów,
• dań wykwintnych na przyjęcia okolicznościowe.
Pracownia ekspedycji:
• organizacja pracy podczas ekspedycji potraw z zachowaniem zasad GMP i GHP,
• poznanie zasady i różne sposoby wydawania surówek, zup, potraw mącznych i jarskich, deserów i dań garmażeryjnych z zachowaniem odpowiedniej temperatury
• poznanie zasady zabezpieczania potraw przed szkodliwym działaniem różnych czynników.
Utrzymanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych:
• zasady utrzymania porządku i czystości w jednostkach mieszkalnych oraz innych pomieszczeniach ogólnie dostępnych,
• wyposażenie wózków obsługowych w potrzebny sprzęt i środki czystości, urządzenia i sprzęt do utrzymania czystości,
• zasady racjonalnej gospodarki środkami czystości i środkami dezynfekcyjnymi,
• przygotowanie jednostki mieszkalnej dla gości typu VIP,
• zlecenia gości dotyczące obsługi w części mieszkalnej,
• mienie i bezpieczeństwo gości,
• procedury postępowania z rzeczami znalezionymi oraz pozostawionymi przez gości.
A oto opinie niektórych uczestników:
„zajęcia były ciekawe i z pewnością przydatne w przyszłości”,
„zostały podane przydatne informacje, które w przyszłości moga pomóc nam w wybranym zawodzie”,
„zajęcia prowadzone były w bardzo ciekawy i przystępny sposób na wysokim poziomie”,
„zajęcia bardzo wartościowe pod względem merytorycznym, miła obsługa, profesjonalni wykładowcy”, „ciekawie prowadzone zajęcia, interesujący wykładowcy”.